Produk Terbaru

Sunday, October 6, 2013

HINDARI KETIAK BERBAU

Ketiak berbau....anda pernah tak alami masalah ni...Pernah tak ada sesiapa bagitau kita yang ketiak kita busuk atau badan berbau? aku pasti tidak kan...Sebab memang dah jadi lumrah masyarakat kita yang sangat menjaga hati.. Dan kadang kadang kita sendiri juga, pun tak boleh menerima kritikan.. lebih lebih lagi bila melibatkan peribadi . 

Untuk mengelakkan kita menjadi bahan umpatan kawan-kawan atau menjadi pencemar udara, lebih baiklah kita hindarinya , agar dapat mengharumkan badan kita. Tapi sebelum tu, macam mana ye kita nak tau ketiak kita ni berbau atau tidak ye? 

Perasan tak kITA , kalau ada lah orang yang ketiak dia berbau tu, dia macam takder perasaan jekan.. relax je.. walaupun kita kat sebelah dah nak  termuntah dan nasib baik tak gugur bulu hidung kita dok hidu bau ketiak dia yang pahit tu...

Kalau korang nak pastikan yang ketiak korang ni berbau ke tak, cuba korang gunakan belakang tapak tangan tu dan gosokkan ke ketiak korang.. pastu korang bau.. busuk tak?? 

PENYEBAB KETIAK BERBAU


*Jangan pakai baju ketat

Jangan la kita pakai baju yang ketat gile kat bawah lengan tu..nanti dok tengah panas berpeluh dan menyebabkan ketiak kita berbau..pastikan juga kita pakai baju yang menyerap peluh...cuaca kat malaysia ni panas..dan jangan pula lupa tukar baju setiap kali mandi...jangan jadi pengotor plak. 

*Mandi

Pastikan anda mandi cukup 3 kali sehari...sambil-sambil mandi tu..tgk la ketiak korang tu ada hutan ke tak..so kalau ada...buang la ya...sebab ni salah satu penyebab utama bakteria mudah membiak kat situ....kebersihan kena jaga baru kita sentiasa cantik..sambil mandi tu korang gosok la bawak ketiak guna limau purut...gosok pakai sabun..baru daki hilang...so lepas mandi...pakai la deodorant..pakai je jenama apa asalkan dapat kawal 24 jam..

*Jaga Pemakanan

Orang tua-tua cakap hindari dari makan bawang banyak sebab dia penyebab ketiak berbau..dan pastikan anda minum air masak yang secukupnya...

Selamat mencuba...



No comments:

Post a Comment